Intervju z mag. Alenko Marovt
Velikega pomena je, da imajo podjetja oblikovano digitalno strategijo
Gostja okrogle mize na temo Digitalizacija 2019 v praksi, s katero bo otvorjena PANTHEON konference je tudi mag. Alenka Marovt. Prihaja iz Direktorata za internacionalizacijo, podjetništvo in tehnologijo na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, kjer je vodja projekta digitalizacije in digitalne transformacije podjetij.
Kaj je po vašem mnenju glavni razlog, da slovenska podjetja z zaostankom stopajo po poti digitalizacije?
Mnogokrat podjetja ne vedo, kakšno je stanje v podjetju in kaj je potrebno narediti. Imajo premalo podpore vodstva, premalo virov, zaposleni pa premalo znanja. Izziv je tudi digitalizacija povezovanja s strankami. Prav zaradi je velikega pomena, da podjetje izdela svojo digitalno strategijo, s čimer ugotovi stanje v podjetju in zapiše, kje je potrebno odpravljati pomanjkljivosti. Prav tu nastopi država s svojo podporo za pripravo digitalne strategije, šele tej pa lahko sledi uspešna digitalna transformacija.
Kaj vse država nudi podjetjem, da bi spodbudila digitalizacijo?
MGRT je pripravil Program digitalizacije in digitalne transformacije, ki zajema med seboj komplementarne ukrepe z namenom oblikovanja okolja za digitalizacijo in digitalno transformacijo, dviga digitalnih kompetenc in uvajanja Industrije 4.0 v podjetja.
Ukrepi v skupni višini 32 milijonov evrov do leta 2023 so:
- storitve Digitalnega inovacijskega stičišča, ki deluje kot one-stop-shop,
- javni razpis za e-poslovanje za podjetja, ki vstopajo na nove trge,
- javni razpis za digitalno transformacijo (v pripravi),
- “digitalni” vavčerji.
Kaj so digitalni vavčerji?
“Digitalni” vavčerji so enostavne oblike podpore v višini do 10.000 evrov, ki so namenjeni mikro, malim in srednje velikim podjetjem za:
- dvig digitalnih kompetenc,
- pripravo digitalne strategije,
- digitalni marketing in
- zagotavljanje kibernetske varnosti.
»Mnogokrat podjetja ne vedo, kakšno je stanje v podjetju in kaj je potrebno narediti. Velikega pomena je, da imajo oblikovano digitalno strategijo, šele tej pa lahko sledi uspešna digitalna preobrazba.«
»Zaposleni morajo pridobiti znanja s področja kibernetske varnosti, interneta stvari, veriženja blokov, množičnih podatkov, kodiranja, podatkovne analitike, računalništva v oblaku, analitičnega razmišljanja, umetne inteligence, strojnega učenja, digitalnega marketinga, razvoja mobilnih aplikacij, razvoja iger, novih digitalnih modelov, industrijskega dizajna itd.«
Kako podjetja lahko koristijo spodbude države?
Podjetja lahko koristijo storitve Digitalnega inovacijskega stičišča, ki zagotavlja informacije, svetuje in mentorira, povezuje deležnike na nacionalni ravni in tudi z EU ter promovira digitalizacijo in digitalno transformacijo. Več info na dihslovenia.si.
Javni razpisi in pozivi pa se izvajajo prek naših izvajalskih institucij:
- Javni razpis za e-poslovanje izvaja javna agencija SPIRIT Slovenija.
- Javne pozive (vavčerje) za digitalne kompetence, digitalno strategijo, digitalni marketing in kibernetsko varnost pa izvaja Slovenski podjetniški sklad. Objavljeni so bili 5.4. in 12.4.2019.
- Javni razpis za digitalno transformacijo je v pripravi. Predvideno je, da bo objavljen v poletnih mesecih.
Kako dvigniti kompetence za uspešno transformacijo poslovanja?
Tako zaposleni kot tudi vodstvo morajo zagotoviti ustrezna znanja s ključnih področij digitalizacije. Zaposleni morajo pridobiti znanja s področja kibernetske varnosti, interneta stvari, veriženja blokov, množičnih podatkov, kodiranja, podatkovne analitike, računalništva v oblaku, analitičnega razmišljanja, umetne inteligence, strojnega učenja, digitalnega marketinga, razvoja mobilnih aplikacij, razvoja iger, novih digitalnih modelov, industrijskega dizajna, itd. Vodstvo pa mora poznati vodenje v digitalni ekonomiji in si zagotoviti znanja s področja digitalne kulture, organizacijskega vedenja, novih digitalnih modelov in pristopov k digitalni transformaciji.
Tudi na tem področju lahko podjetja pridobijo vavčer in si iz kataloga usposabljanj pri Digitalnem inovacijskem stičišču izberejo ustrezno usposabljanje ter nadgradijo svoje znanje na področju digitalizacije.